ďťż

ABC tylnych kół

Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA

Opisze tutaj wymiane takich części jak: bebny hamulcowe, łozyska, szczeki, linki.

Na początku zabrałem się za nabijanie nowych łożysk.Ja miałem łozyska firmy Optimal nr kat. 200012A.



Posmarowałm troche smarem miejsce osadzenia łozyska i za pomocą gedora i motka zaczołem wbijać.





W bębnie mamy dwa łozyska więc trzeba wbić dwie tuleje. Miejsce gdzie przychodzi łozysko łanie smarujemy smarem łozyskowym i wkładamy łożyka.



Potem na tylnim łozysku (chodzi mi o te bliżej pisaty) montujemy uszczelniacz.



Gdy juz to zrobiłem wyczyściłem bębny. Dobry jest do tego jakiś środek do czyszczenia hamulców. ja miałem z firmy motip.



Tu jeszcze fotka szczęk hamulcowych firmy Delphi nr kat. LS1621 oraz linka hamulcowa lewa firmy Adriauto nr kat. 33.0261 i w tym miejscu dodam że są dwa rodzaje tych linek, róznią się one długościa pancerza o jakiś 5 cm. W moim przypadku to była ta dłuższa.




Warto tez się zaopatrzyć w zestaw naprawczy do szczęk.



No i zaczynamy od podniesienia auta podkładamy sobie coś żeby auto nam nie spadło i odkręcamy koło.



Podważamy dekiel i zobaczymy nakrętke mocującą łożysko.



Teraz trzeba wyciągnąć zawleczke i odkręcić nakrętke. Wyciągamy łożysko i teraz ściągamy bęben. Nie zawsze chce on tak łatwo zejść trzeba wtedy bęben opukać młotkiem.
Gdy już sie z nim uporamy mamy widok na szczęki.

I tu zdjęcie starych szczęk.





Aby wyciagnąć starą linke trzeba wyciagnąć zawleczke.



Teraz wypinamy wszyskie sprężynki wyciągamy szczęki. Można wszystko wyczyścić a w szczególności samoregulator hamulca ręcznego. Wkładamy nowe szczęki.



Zakładamy bęben smarujemy łozyska smarem łozyskowym. wkładmy łozysko, podkładke i przyręcamy narrętke. No i teraz troche jak mocno dokcić łozysko. No więc przykręcamy koło i sprawdzamy czy jest luz na łożysku "szarpiąc" koło góra i dół. Dokęcamy tak długo aż luz zniknie. Ma być jak najlżej przykręcone ale żeby nie było luzu. (wegług książki ma to być 4Nm ale to głupota-sprawdzałem ).

I jeszcze co do linki: składa sie ona z dwóch cześci i jest łączona za pomocą (zdjęcie poniżej) Kupujcie zawsze obie linki i żeby były tej samej firmy.


Tam też możemy regulować linki.

Linka jest mocowana przy dzwigni hamulca rcznego.



czas pracy około 2 godziny.(tak na spokojnie)
_________________
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Copyright (c) 2009 Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.