ABC tylnych kół
Z pAmIÄTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIoĹkA
Opisze tutaj wymiane takich części jak: bebny hamulcowe, łozyska, szczeki, linki.Na początku zabrałem się za nabijanie nowych łożysk.Ja miałem łozyska firmy Optimal nr kat. 200012A.

Posmarowałm troche smarem miejsce osadzenia łozyska i za pomocą gedora i motka zaczołem wbijać.


W bębnie mamy dwa łozyska więc trzeba wbić dwie tuleje. Miejsce gdzie przychodzi łozysko łanie smarujemy smarem łozyskowym i wkładamy łożyka.

Potem na tylnim łozysku (chodzi mi o te bliżej pisaty) montujemy uszczelniacz.

Gdy juz to zrobiłem wyczyściłem bębny. Dobry jest do tego jakiś środek do czyszczenia hamulców. ja miałem z firmy motip.

Tu jeszcze fotka szczęk hamulcowych firmy Delphi nr kat. LS1621 oraz linka hamulcowa lewa firmy Adriauto nr kat. 33.0261 i w tym miejscu dodam że są dwa rodzaje tych linek, róznią się one długościa pancerza o jakiś 5 cm. W moim przypadku to była ta dłuższa.


Warto tez się zaopatrzyć w zestaw naprawczy do szczęk.

No i zaczynamy od podniesienia auta podkładamy sobie coś żeby auto nam nie spadło i odkręcamy koło.

Podważamy dekiel i zobaczymy nakrętke mocującą łożysko.

Teraz trzeba wyciągnąć zawleczke i odkręcić nakrętke. Wyciągamy łożysko i teraz ściągamy bęben. Nie zawsze chce on tak łatwo zejść trzeba wtedy bęben opukać młotkiem.
Gdy już sie z nim uporamy mamy widok na szczęki.
I tu zdjęcie starych szczęk.


Aby wyciagnąć starą linke trzeba wyciagnąć zawleczke.

Teraz wypinamy wszyskie sprężynki wyciągamy szczęki. Można wszystko wyczyścić a w szczególności samoregulator hamulca ręcznego. Wkładamy nowe szczęki.

Zakładamy bęben smarujemy łozyska smarem łozyskowym. wkładmy łozysko, podkładke i przyręcamy narrętke. No i teraz troche jak mocno dokcić łozysko. No więc przykręcamy koło i sprawdzamy czy jest luz na łożysku "szarpiąc" koło góra i dół. Dokęcamy tak długo aż luz zniknie. Ma być jak najlżej przykręcone ale żeby nie było luzu. (wegług książki ma to być 4Nm ale to głupota-sprawdzałem ).
I jeszcze co do linki: składa sie ona z dwóch cześci i jest łączona za pomocą (zdjęcie poniżej) Kupujcie zawsze obie linki i żeby były tej samej firmy.

Tam też możemy regulować linki.
Linka jest mocowana przy dzwigni hamulca rcznego.

czas pracy około 2 godziny.(tak na spokojnie)
_________________