Instalacja AMXX

Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA

Wstêp

Ca³o¶æ instalacji AMX Mod X sk³ada siê z kilku plików:

­- czê¶ci bazowej, wspólnej dla wszystkich serwerów Half-Life.
­- opcjonalnie pakietu dla danej modyfikacji - u nas Counter-Strike, nale¿y nadpisaæ istniej±ce pliki przy rozpakowywaniu.
- Plugin mo¿na instalowaæ rêcznie zarówno na Linuxie, jak i Windows - nie jest to takie trudne.
­- Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik .exe) który powinien wiêkszo¶ci osób zainstalowaæ ten dodatek na serwerze na platformie Windows.

Po wstêpnej instalacji trzeba skonfigurowaæ ca³o¶æ - z edytowaæ kilka plików - a to jest wspólne zarówno dla Windows jak i Linuxa.

Instalacja AMX Mod X

Wymagania

- MetaMod, wiêc tak czy siak musisz mieæ na serwerze zainstalowanego MetaMod'a co najmniej w wersji 1.19

Pliki

¦ci±gamy Amx Mod X ze strony projektu http://www.amxmodx.org w dziale Download

Instalacja

Instalator Windows

Najlepiej skorzystaæ z instalatora - jest to naj³atwiejsze i rekomendowane dla osób niedo¶wiadczonych, które robi± to pierwszy raz

­- Odpalamy instalator, instalujemy, odpalamy instalkê ju¿ w³a¶ciwego AMXX'a i instalujemy go w wybranej opcji.
­- Wypakowujemy do X:/Katalog_ze_STEAM/SteamApps/Nazwa konta/counter-strike/cstrike/ lub do X:/Katalog_z_HLDS/cstrike/ archiwum bazowe a pó¼niej archiwum z plikami do CS'a.

Linux i Windows

­- Wypakowujemy archiwum bazowe a pó¼niej archiwum z plikami do obs³ugi CS'a do katalogu z HLDS.
­- Umo¿liwiamy dzia³anie Amx Mod X'a. Udajemy siê do addons/metamod, czyli do folderu gdzie zainstalowali¶my wcze¶niej MetaMod'a.
­- Edytujemy plik metamod/plugins.ini, dopisujemy na samym dole linijkê:

Dla Windows:
win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll
Dla Linux:
linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so

­- Zapisujemy zmiany i opuszczamy plik.

Dodawanie Adminów
­- W celu utworzenia admina, wchodzimy do: addons/amxmodx/configs i edytujemy plik users.ini
­- Standardowo zawarte s± w nim przyk³ady jak nale¿y dodaæ admina.
­-Poprawne konto wygl±da tak:

"nick|ip|steamid" "has³o" "flagi_dostêpu" "flagi_konta"

Flagi dostêpu

a - immunitet (gracz z t± flag± ma immunitet czyli nie mo¿e byæ kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca siê nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwy¿ej sobie (H@)).
b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
c - amx_kick (admin z t± flag± mo¿e kopaæ ludzi z serwera).
d - amx_ban i amx_unban (admin z t± flag± mo¿e banowaæ i odbanowywac graczy)
e - amx_slay i amx_slap (admin z t± flag± mo¿e slayowaæ i slapowaæ graczy)
f - amx_map (admin z t± flag± mo¿e zmieniaæ mapê)
g - amx_cvar (admin z t± flag± mo¿e zmieniaæ ustawienia serwera [nie wszystkie!])
h - amx_cfg (admin z t± flag± mo¿e uruchamiaæ configi serwera)
i - amx_chat (admin z t± flag± mo¿e u¿ywaæ kolorowych napisów)
j - amx_vote (admin z t± flag± mo¿e uruchamiaæ glosowania)
k - dostêp do sv_password (admin z t± flag± mo¿e ustawiæ has³o na serwerze)
l - dostêp do amx_rcon (admin z t± flag± mo¿e wykonywaæ polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar)
m - w³asny poziom A
n - w³asny poziom B
o - w³asny poziom C
p - w³asny poziom D - (Flagi te s± u¿ywane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najni¿szy priorytet, poziom H najwy¿szy.)
q - w³asny poziom E
r - w³asny poziom F
s - w³asny poziom G
t - w³asny poziom H
u - menu access (admin z t± flag± mo¿e u¿ywaæ menu)
z - u¿ytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwyk³ego u¿ytkownika)

Flagi konta

a - roz³±cz gracza przy podaniu z³ego has³a
b - tag klanowy
c - u¿ytkownik na STEAMID
d - u¿ytkownik na IP
e - has³o do konta nie jest sprawdzane (wymagany jest tylko nick / ip / steamid admina)

Przyk³ady

"192.168.0.10" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ad"
Admin jest dany na IP:192.168.0.10 oraz dodatkowo sprawdzane jest has³o. Przy b³êdnym ha¶le gracz zostanie wykopany z serwera.

"192.168.0.15" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"
Admin dany jest na IP:192.168.0.15 Has³o nie jest wymagane. Ka¿dy gracz z tego IP dostanie uprawnienia admina.

"STEAM_0:0:000000" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ac"
Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest has³o.

"nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a"
Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest has³o. Aby admin dosta³ swoje uprawnienia musi mieæ has³o w configu (patrz ni¿ej) oraz musi mieæ nicka na jakiego nadano mu admina (wielko¶æ liter jest wa¿na!).

Adminom, których dostêp wymaga has³a do zalogowania siê ka¿emy do configa dopisaæ:
setinfo _pw "haslo"

has³o - to, które podali¶my przy tworzeniu konta admina.

Konfiguracja amx.cfg­

- Metoda logowania graczy w amxx
o 0 - wy³±cza logowanie - gracze nie s± sprawdzani i adminy nie dzia³aj±
o 1 - tryb normalny - gracze bêd±cy zapisani w users.ini dostan± mo¿liwo¶æ u¿ycia przydzielonych im komend
o 2 - kopie wszystkich graczy nie zapisanych w users.ini
amx_mode 1­

- Pokazywanie aktywno¶ci adminów
o 0 - wy³±czona - nie bêdzie napisane w grze ze admin co¶ zmieni³, wkopa³ kogo¶ itd.
o 1 - bez nicków - w grze bêdzie napisane np. "ADMIN: wykopa³ xxx" itd.
o 2 - z nickami - w grze bêdzie napisane np. ADMIN yyy: wykopal xxx" itd.

amx_show_activity 2

­- Tutaj jest napis przesuwaj±cy siê na dole ekranu. Ostatnia warto¶æ to czas w sekundach co ile ma siê napis pojawiaæ

amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwerze u¿ywany jest AMX Mod X" 600­

Napisy pojawiaj±ce siê na ¶rodku ekranu co jaki¶ czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. S± to warto¶ci trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Mo¿na je wsi±¶æ np z mspaint'a.

amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100"
amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod X\n Odwied¼ stronê projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255"­

Czêstotliwo¶æ (w sekundach) pojawiania siê napisów na ¶rodku ekranu

amx_freq_imessage 180
­
-Czas (w sekundach) co ile gracze mog± napisaæ wiadomo¶æ na say'u. Zapobiega spamowi w grze.

amx_flood_time 0.75­

Ilo¶æ zarezerwowanych slotów (aby dzia³a³o musi byæ w³±czony odpowiedzialny plugin za to)

amx_reservation 0

­ Wy¶wietlanie czasu do koñca mapy (automatyczne)
o a - pokazuje bia³y tekst
o b - u¿ywa g³osu
o c - nie u¿ywa s³owa "remaining" (tylko w przypadku u¿ycia g³osu)
o d - nie dodaje s³ów "hours/minutes/seconds" (j/w)
o e - pokazuje/mówi je¿eli obecny czas jest mniejszy ni¿ czas zadany

amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"

­- Gdy zostanie u¿yte "say thetime" lub "say timeleft" u¿ywany jest g³os by podaæ aktualny czas/pozosta³y czas

amx_time_voice 1

­- Minimalny czas (w sekundach) jaki musi up³yn±æ od poprzedniego g³osowania aby zacz±æ nowe

amx_vote_delay 10­

Jak d³ugo bêdzie trwa³o g³osowanie (w sekundach)

amx_vote_time 10

­- Wy¶wietlaj odpowiedzi na g³osowania

amx_vote_answers 1

­-Wymagana ilo¶æ g³osów aby g³osowania przesz³y (0.40 = 40%). Maksimum jest 1 czyli 100%

amx_votekick_ratio 0.40
amx_voteban_ratio 0.40
amx_votemap_ratio 0.40
amx_vote_ratio 0.02­

Maksymalny czas o jaki mapa mo¿e zostaæ przed³u¿ona (w minutach)

amx_extendmap_max 90
­
- O ile czasu mapa mo¿e byæ przed³u¿ona (w minutach) po g³osowaniu

amx_extendmap_step 15

­- Metoda ¶ledzenia graczy na potrzeby statystyk
o 0 - przez nick
o 1 - przez SteamID
o 2 - przez IP

csstats_rank 1

­- Maksymalny rozmiar pliku ze statystykami

csstats_maxsize 3500

­- Czy klienci mog± sobie ustawiæ inny jêzyk ni¿ serwer. 1 - Tak 0 - Nie

amx_client_languages 1

Kompilacja Pluginów[/b]

[b]Przez kompilator z AMXX­

- ¬ród³a pluginów (czyli pliki z rozszerzeniem .sma)umieszczamy w katalogu
addons/amxmodx/scripting/
//Np. chcemy skompilowaæ/przekompilowaæ plugin nazwa_pluginu.sma
­-W zale¿no¶ci od posiadanego systemu operacyjnego robimy tak:

Windows

­-Po prostu odpalamy plik compile.exe i czekamy a¿ wszystkie pluginy siê skompiluj±. Skompilowane pliki zapisuj± siê w podkatalogu addons/amxmodx/compiled. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenie¶æ do katalogu addons/amxmodx/plugins.

Linux­

-Tutaj sprawa wygl±da podobnie jak pod Windows, tylko ¿e uruchamiamy plik compile.sh. Reszta wygl±da identycznie jak dla Windows.

Ok. Jak ju¿ siê skompilowa³o wchodzimy do podkatalogu compiled wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu plugins naszego AMXX'a. Teraz (je¿eli jest to nowy plugin) trzeba go dopisaæ do plugins.ini.

Przez WEBCompiler

­-Znajdziemy go tu: http://www.amxmodx.org/webcompiler.cgi
­-Znajduj± sie tam dwa pola
Upload .sma file
­-Jest to pole do wczytania pliku .sma od nas z dysku.
Wybieramy Przegl±daj, wybieramy plik, cykamy na Compile i po chwili mamy stronê o tytule
Your plugin successfully compiled!
a pod tym wpis, ¿e nasz link bêdzie aktywny przez 10 minut. Klikamy w nasz link i ¶ci±gamy plik .amxx
­-Drugie pole to:
If you want, you can also paste plugin source code into the box below:
­-Jest to pole do wklejenia samego kodu interesuj±cego nas pluginu.
­-W okienku: "Plugin short name:" podajemy nazwê naszego pluginu (skrócona, nazwa pliku wyj¶ciowego). W du¿ym polu wklejamy nasz kod i klikamy na Compile.
­-W obu wypadkach nale¿y zapisaæ pliki amxx w addons/amxmodx/plugins/
­-Nie zapomnijmy dodaæ nowych pluginów do plugns.ini w amxx!

Dodawanie/Usuwanie Pluginów

Dodawanie pluginów

­-Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/plugins.ini i dopisujemy przewa¿nie na jego koñcu:
nazwa_pluginu.amxx
Gdzie nazwa_pluginu to nazwa pluginu jaki chcemy dodaæ. Nale¿y pamiêtaæ ¿eby plugin siê za³adowa³ musi siê znajdowaæ w podkatalogu plugins oraz musz± byæ za³adowane wymagane modu³y..

Wy³±czanie/Usuwanie pluginów

­-Szukamy nazwy pluginu który chcemy wywaliæ lub tylko czasowo usun±æ np. antiflood.amxx. Aby tylko wy³±czyæ plugin na pocz±tku linijki gdzie siê znajduje dopisujemy ; (¶rednik). Teraz tylko trzeba zapisaæ plik i po zmianie mapy na serwerze nie mamy pluginu. Aby go z powrotem przywróciæ wywalamy sprzed jego nazwy ¶rednik.

Kolejno¶æ pluginów

­-Czasem pluginy potrafi± wykonywaæ komendy tak, ¿e blokuj± wykonywanie dalszych pluginów albo nie dzia³aj± poprawnie. Najczê¶ciej zdarza siê to z pluginami reaguj±cymi na komendy say. Zauwa¿cie, ¿e je¶li wstawimy plugin pausechat po pluginie floodprotect to w ostateczno¶ci nie bêdziemy w stanie rozmawiaæ podczas pauzy w meczu.
­-To samo siê tyczy, je¶li kilka pluginów korzysta z tej samej komendy - s± dodatki loguj±ce wykonywanie pewnych komend i nic wiêcej nie robi±ce.
­-Warto czytaæ instrukcje wewn±trz zipów czy plików .sma, aby upewniæ siê czy wa¿na jest kolejno¶æ pluginu w plugins.ini

Pluginy a Modu³y

Najnowsza wersja

­-Dosyæ czêsto zdarza siê ¿e po dodaniu jakiego¶ nowego pluginu ten siê nie ³aduje mimo i¿ jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy w³±czonego modu³u wymaganego przez plugin.
­-Gdy mamy najnowsz± wersje AMX Mod X (1.71) nie ma najmniejszego problemu z okre¶leniem jakiego modu³u brakuje, wystarczy wej¶æ do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
­-Powinni¶my znale¼æ co¶ takiego:
L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.

­-W tym momencie ju¿ wiadomo, ¿e nie mamy uruchomionego modu³u cstrike. Nie pozostaje ju¿ nic poza uruchomieniem go (patrz dalej).

Starsze wersje­

-Wszystko ³adnie, piêknie ale co je¶li mamy nieco starsz± wersje AMXX'a? Niestety w starszych wersjach trzeba siê troszkê wysiliæ aby znale¼æ brakuj±cy modu³ - trzeba zajrzeæ do ¼ród³a pluginu.

­-Pluginy (¼ród³a) zbudowane s± przewa¿nie w nastêpuj±cy sposób:
/*
* Tutaj jaki¶ komentarz odno¶nie pluginu,
* jego opis, wersja, lista dostêpnych komend,
* lista zmian, itp. itd.
*/

#include <amxmod>
#include <amxmisc>

w³a¶ciwy kod pluginu
­-Nas interesuje tylko to co znajduje siê po #include. Ta nazwa pomiêdzy znakami mniejszo¶ci i wiêkszo¶ci jest nazw± modu³u niezbêdnego do dzia³ania pluginu. Dodatkowe linie podaj± nam te¿ jakiego innego modu³u mo¿emy siê spodziewaæ.
­-Oto opis jaki include odpowiada za jaki modu³:
#include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba ¿adnego dodatkowego modu³u.
#include <amxmisc> <<----- j/w
#include <file> <<----- j/w
#include <string> <<----- j/w
#include <vault> <<----- j/w (?)
#include <regex> <<----- Plugin wymaga do dzia³ania modu³u regex
#include <sockets> <<----- Plugin wymaga do dzia³ania modu³u sockets
#include <engine> <<----- Plugin wymaga do dzia³ania modu³u engine
#include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do dzia³ania modu³u cstrike
#include <dbi> <<----- Plugin wymaga do dzia³ania którego¶ z modu³ów mysql, pgsql, mssql lub sqlite w zale¿no¶ci od posiadanej wersji bazy SQL. Najcze¶ciej jest to MySQL.
#include <fun> <<----- Plugin wymaga do dzia³ania modu³u fun
#include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do dzia³ania modu³u fakemeta
#include <geoip> <<----- Plugin wymaga do dzia³ania modu³u geoip
#include <array> <<----- Plugin wymaga do dzia³ania modu³u array
#include <csx> <<----- Plugin wymaga do dzia³ania modu³u csx

Dodawanie/Usuwanie Modu³ów

­-Skoro ju¿ wiemy jakie modu³y s± nam potrzebne do dzia³ania mo¿emy przyst±piæ do pracy.
Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modu³em (np. geoip)
; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
;geoip_amxx_i386.so
;geoip_amxx.dll
;geoip_amxx_amd64.so

­-Jak widaæ mamy przed nazwami plików z modu³ami ¶redniki, oznacza to ¿e AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby w³±czyæ modu³ trzeba usun±æ ¶rednik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows bêdzie to plik z rozszerzeniem dll
; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
;geoip_amxx_i386.so
geoip_amxx.dll
;geoip_amxx_amd64.so

­-Dla Linuxa pracuj±cego na zwyk³ym procesorze 32bitowym bêdzie plik *i386.so
; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
geoip_amxx_i386.so
;geoip_amxx.dll
;geoip_amxx_amd64.so

­-Dla systemu Linux pracuj±cego na 64bitowym procesorze AMD bêdzie to plik *amd64.so
; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
;geoip_amxx_i386.so

;geoip_amxx.dll
geoip_amxx_amd64.so

­-Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze modu³ powinien siê w³±czyæ.

Uwagi

Je¶li nie chcesz za ka¿dym razem wchodziæ w konsolê i wpisywaæ 'amxmodmenu' zróbmy sobie binda. Dla tych, co sami nie potrafi± z jaki¶ powodów: Do pliku config.cfg (edytujemy w Notatniku) w folderze cstrike dopisujemy:
bind "znak" "amxmodmenu"
gdzie znak to litera/cyfra na klawiaturze, np. F12

¼ród³o: wiaderko.com
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Copyright (c) 2009 Z pAmIÄ™TnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIoÅ‚kA | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.