[Exx] Jak samemu zrobić Short-Shifter'a :)
Z pAmIÄTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIoĹkA
Wbrew pozorom jest to bardzo proste, jeżeli ktoś ma spawarke i umie się nią posługiwać to da sobie radeObcinamy dolną końcówkę drążka tak żeby zostało ok 3-4mm prętu do zaostrzenia, przygotowujemy sobie jakiś pręt o średnicy nie mniejszej niż 10mm a najlepiej gdyby było to 12mm, może być śruba zwykła, obcinamy sobie pręt/śrube na gr. 11mm (dotyczy 2.8l, w niektórych przypadkach można wstawić więcej), 11mm kawałek zaostrzamy sobie na górze i na dole (robimy stożek żeby nie powstały zbyt wielkie buły od spawania) i wspawujemy w miejsce gdzie obcinaliśmy, to tak w skrócie, poniżej zamieszczam foto co i jak, należy też przy tym sobie zaznaczyć dokładnie w jakim mijescu i położeniu była końcowka bo jest ona pod lekkim kątem, wygląda to tak...
By arti2007, shot with 6210 Navig at 2009-09-10
stockowy drążek i kawałek zaostrzonej już śruby...
By arti2007, shot with 6210 Navig at 2009-09-10
By arti2007, shot with 6210 Navig at 2009-09-10
obcinamy i zaokrąglamy...
By arti2007, shot with 6210 Navig at 2009-09-10
przyspawujemy najpierw do dolnej części żeby nie przegrzewać 2x niepotrzebnie drążka w którym są elementy gumowe i plastikowe...
By arti2007, shot with 6210 Navig at 2009-09-10
I mamy gotowy short shifter, oczywiście spawy należy wygładzić. W wielu przypadkach trzebabędzie skrócić także dolny wybierak biegów (ten którym porusza drążek) ale to już każdy musi sobie przypasować wtedy drążek do wybieraka, wycentrować wewnątrz auta i o tyle skrócić. No i to chyba by było na tyle
Na etapie końcowym trzebabyło jeszcze troche pocyrklować drążkiem i kątami na dole bo wsteczny był za blisko ścianki, no i trzeba też wycentrować ogólnie drążek w kabinie, na sam koniec wszystko obspawałem i olałem jednak oszlifowywanie spawów, pod autem tego nie widać, nie szpeci a jest pewniejsze