X
ďťż

Komputer nie jest uruchamiany po zmianie partycji aktywnej

Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA

Komputer nie jest uruchamiany po zmianie partycji aktywnej przy użyciu narzędzia Zarządzanie dyskami

Symptomy
Po oznaczeniu partycji podstawowej jako aktywnej przy użyciu przystawki Zarządzanie dyskami systemu Windows komputer może nie zostać uruchomiony i może zostać wyświetlony następujący komunikat o błędzie:
Brak pliku NTLDR.

Naciśnij klawisze Ctrl+Alt+Del, aby zrestartować komputer.

Przyczyna
To zachowanie może występować, jeżeli partycja oznaczona jako aktywna nie zawiera plików rozruchowych systemu Windows lub plików rozruchowych innego systemu operacyjnego. Na komputera z procesorami Intel partycja systemowa musi być partycją podstawową oznaczoną jako aktywna do celów związanych z uruchamianiem. Ta partycja musi znajdować się na dysku, do którego komputer uzyskuje dostęp podczas uruchamiania. Tylko jedna partycja systemowa może być oznaczona jako aktywna w danej chwili. Jeżeli konieczne jest korzystanie z innego systemu operacyjnego, należy oznaczyć jego partycję systemową jako aktywną przed ponownym uruchomieniem komputera.

Rozwiązanie
WAŻNE: Przed wykonaniem kroków wymienionych poniżej, należy się upewnić, że została wykonana prawidłowa kopia zapasowa ważnych plików danych.

Aby rozwiązać ten problem, zastosuj jedną z następujących procedur:
• Spróbuj zmienić partycję aktywną przez wykonanie rozruchu przy użyciu dyskietki, a następnie ręcznie zmienić partycję aktywną przy użyciu narzędzi dyskowych:
1. Wykonaj rozruch w trybie wiersza polecenia przy użyciu dyskietki rozruchowej systemu Microsoft Windows 95, Microsoft Windows 98 lub Microsoft Windows Millennium Edition (Me).
2. W wierszu polecenia wpisz polecenie fdisk, a następnie naciśnij klawisz ENTER.
3. Po wyświetleniu monitu o włączenie obsługi dużych dysków kliknij przycisk Tak.
4. Kliknij opcję Set active partition (Ustaw partycję aktywną), naciśnij numer partycji przeznaczonej do uaktywnienia, a następnie naciśnij klawisz ENTER.
5. Naciśnij klawisz ESC.
6. Wyjmij dyskietkę rozruchową, a następnie ponownie uruchom komputer.

• Uruchom komputer przy użyciu dysku rozruchowego systemu Windows XP.
• Jeżeli partycja niepoprawnie oznaczona jako aktywna zostanie sformatowana przy użyciu systemu plików FAT, FAT32 lub NTFS, ten problem można usunąć przy użyciu Konsoli odzyskiwania systemu Windows.
UWAGA: Partycja systemowa oznacza wolumin dyskowy zawierający pliki niezbędne do uruchomienia systemu Windows (np. Ntldr, Boot.ini i Ntdetect.com). Na komputerach z procesorami Intel x86 partycja systemowa musi być partycją podstawową oznaczoną jako aktywna. Na komputerach z procesorami Intel x86 jest to zawsze dysk 0, tzn. dysk przeszukiwany przez system BIOS podczas uruchamiania systemu operacyjnego.

Korzystając z Konsoli odzyskiwania, należy skopiować plik Ntldr z dysku CD-ROM z systemem Windows XP do katalogu głównego bieżącej partycji aktywnej. Wykonaj następujące kroki:
1. Uruchom komputer przy użyciu dyskietki instalacyjnej systemu Windows XP lub dysku CD-ROM z systemem Windows XP.
2. Po wyświetleniu ekranu „Instalator — Zapraszamy!” naciśnij klawisz F10 lub R, aby naprawić instalację.
3. Naciśnij klawisz C, aby uruchomić konsolę odzyskiwania.
4. Skopiuj plik Ntldr z dysku CD-ROM z systemem Windows XP do katalogu głównego partycji systemowej przy użyciu następujących poleceń, naciskając klawisz ENTER po wprowadzeniu każdego z nich:
a. Wpisz polecenie cd .., aby zmienić katalog bieżący na katalog główny dysku C.
Należy zwrócić uwagę na spację między literą „d” i dwiema kropkami (..) w tym poleceniu.
b. Wpisz literę stacji dysków CD-ROM.
c. Wpisz polecenie cd i386.
d. Wpisz polecenie Copy ntldr c:.
e. Wpisz polecenie Exit.

Jeżeli partycja nie była formatowana przy użyciu systemu Windows, konieczne może być również skorzystanie z polecenia fixboot Konsoli odzyskiwania w celu przystosowania partycji aktywnej do rozruchu.

Jeżeli można już uruchomić system Windows, zalecane jest ponowne skonfigurowanie oryginalnej partycji systemowej jako partycji aktywnej przy użyciu narzędzia przystawki Zarządzanie dyskami systemu Windows, a następnie ponowne uruchomienie komputera.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Copyright (c) 2009 Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.