Regulamin Ligi Typerów Formuły 1 w sezonie 2010
Z pAmIÄTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIoĹkA
-------------------------------- Regulamin Ligi Typerów Formuły 1 na rok 2010 ---------------------------------Postanowienia ogólne
1. Przedmiotem zabawy w Lidze Typerów jest typowanie końcowej kolejności wyścigów Formuły 1.
2. W typowaniu udział biorą wyłącznie zarejestrowani użytkownicy bystrzyckiego forum.
3. Do zabawy włączyć się można w każdym momencie, w związku z tym nie jest wymagane wzięcie udziału w typowaniu wszystkich wyścigów, by być ujętym w klasyfikację generalną.
Sposób typowania
4. Typujemy podając pierwszych dziesięciu kierowców wyścigu oraz dodatkowo: 1) jednego kierowcę, który uzyska najszybsze okrążenie w wyścigu; 2) jednego kierowcę, który wyścigu nie ukończy
5. Typy podajemy w poście w temacie Ligi Typerów do czasu rozpoczęcia wyścigu. Zasadniczo czas typowania obejmuje okres pomiędzy zakończeniem kwalifikacji a startem wyścigu.
6. Możliwe jest dokonanie zmian we własnym typowaniu albo poprzez edycję posta, albo wysłanie nowej wiadomości. Podobnie jak w punkcie 5 zmian dokonujemy do czasu rozpoczęcia wyścigu.
Punktacja
7. Główną zasadą obowiązującą w systemie punktacji jest trafianie kierowców na właściwych pozycjach.
- za trafienie kierowcy na właściwym miejscu przyznaje się 25 pkt
- kiedy nasz typ danego kierowcy różni się z jego wynikiem w wyścigu o jedną pozycję, wtedy przyznaje się 18 pkt
- kiedy nasz typ danego kierowcy różni się z jego wynikiem w wyścigu o dwie pozycje, wtedy przyznaje się 15 pkt
- kiedy nasz typ danego kierowcy różni się z jego wynikiem w wyścigu o trzy pozycje, wtedy przyznaje się 12 pkt
- kiedy nasz typ danego kierowcy różni się z jego wynikiem w wyścigu o cztery pozycje, wtedy przyznaje się 10 pkt
- kiedy nasz typ danego kierowcy różni się z jego wynikiem w wyścigu o pięć pozycji, wtedy przyznaje się 8 pkt
- kiedy nasz typ danego kierowcy różni się z jego wynikiem w wyścigu o sześć pozycji, wtedy przyznaje się 6 pkt
- kiedy nasz typ danego kierowcy różni się z jego wynikiem w wyścigu o siedem pozycji, wtedy przyznaje się 4 pkt
- kiedy nasz typ danego kierowcy różni się z jego wynikiem w wyścigu o osiem pozycji, wtedy przyznaje się 2 pkt
- kiedy nasz typ danego kierowcy różni się z jego wynikiem w wyścigu o dziewięć pozycji, wtedy przyznaje się 1 pkt
8. Punkty otrzymuje się tylko za kierowców, którzy ukończą wyścig w pierwszej dziesiątce. Przykład: jeśli typujemy kierowcę na 10 pozycji, a on skończy na 11, nie przyznaje się punktu, mimo że różnica wynosi jedną pozycję.
9. Za właściwe wytypowanie kierowcy, który uzyska najszybsze okrążenie w wyścigu (FL) oraz kierowcy, który nie ukończy wyścigu (Out), przyznaje się odpowiednio 10 pkt.
Dodatkowe punkty
10. Dodatkowe punkty przyznaje się w czterech przypadkach: trafienia wszystkich kierowców z podium, ale na niewłaściwych pozycjach – 15 pkt; trafienia wszystkich kierowców z podium na właściwych pozycjach – 25 pkt; trafienia wszystkich kierowców z 10-tki, ale na niewłaściwych pozycjach – 25 pkt; trafienia wszystkich kierowców z 10-tki na właściwych pozycjach – 50 pkt.
11. Maksymalna ilość punktów dodatkowych do zdobycia w wyścigu - 75.
12. Łącznie w jednym wyścigu można maksymalnie zdobyć 345 pkt.
Klasyfikacja generalna
13. Zwycięzcą typowania wyścigów Formuły 1 zostanie ta osoba, która zdobędzie najwięcej punktów – nie obowiązuje zasada najwyższej średniej.
14. W klasyfikacji generalnej podaje się sumę punktów danego użytkownika oraz w nawiasie liczbę pojedyńczych zwycięstw, które przyznaje się za najlepszy wynik w każdym z GP.
15. W przypadku uzyskania przez dwóch lub większą liczbę osób tej samej ilości punktów w końcowej klasyfikacji generalnej, o kolejności decyduje większa liczba zwycięstw – obowiązuję zarówno w przypadku rozstrzygnięcia zwycięzcy, jak i dalszych pozycji.
16. W przypadku dalszej równości czyli tej samej liczby punktów oraz liczby zwycięstw o kolejności decydować będzie większa liczba trafień kierowców na właściwych miejscach za 25 pkt w całym sezonie.