POMPA PALIWOWA OD A do Z

Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA

Trzymajcie siê zaczynamy

Taki ma³y wstêp- mianowicie nie jednego forumowicza dotkn±³ problem nie dzia³aj±cej pompy, braku masy czy te¿ plusa. Chcia³ bym to wszystko posk³adaæ w jeden temat aby wszystko by³o w miarê widocznym miejscu w jednym temacie.

Po kurtce opiszê swój problem jaki i kilka przypadków z forum.
Wstajê rano idê do FC przekrêcam kluczyk a tu cisza pompa nie chodzi. My¶lê co jest grane pompa siê spali³a czy co?? Bardzo b³êdne i zgubne my¶lenie! Pomy¶lmy?? BEZPIECZNIK!! Jak wiele osób wie pompa ma swój bezpiecznik 20A (lub 15A jak Tomik napisa³) znajduje siê on na podszybiu po lewej stronie patrz±c na silnik. Trzeba tylko odkrêciæ dwie ¶rubki na ‘’krzy¿aka’’ Patrz foto ni¿ej:


Je¶li bezpiecznik jest spalony no to wiadome zak³adamy nowy i po problemie, a je¶li nie to ju¿ zaczynaj± siê schody. Bo jak ma³o kto mo¿e wiedzieæ na pompie mo¿e nie byæ minusa ’’-‘’ lub co lepsze plusa’’+’’.
Zaczniemy od minusa’’-‘’ trochê ³atwiej:
Zacz±æ pasowa³o by pewnie od szukania g³ównej przyczyny tego¿ zjawiska czyli CZUJNIK BEZW£ADNO¦CIOWY (inaczej stukowy zderzeniowy) znajduje siê on ko³o d¼wigni otwierania maski. Takie ma³e plastikowe cu¶ foto poni¿ej:



Co z nim robimy? Opcja jest taka gdy nie ma minusa, ¿e móg³ on siê ‘’wybiæ’’ (zasady dzia³ania nie bêdê t³umaczy³) poprzez jakie¶ uderzenie czy wpadniêcie autem w dosyæ powa¿n± dziurê lub kolizja. Wtedy on siê wybija i od³±cza masê pompy.
Czyli trzeba nacisn±æ od góry w czarny gumowy ‘’kapturek’’ i powiniene¶ us³yszeæ charakterystyczne ‘’pstryk’’ oznacz to, ¿e siê za³±czy³ i masa jest.


Je¶li te operacje nie pomog³y to ju¿ wchodzimy w powa¿ne koszta bo co¶ musia³o ‘’pu¶ciæ’’ zepsuæ siê. Jak to posprawdzaæ czy to na pewno pompa czy tez nie.
Nie jest trudne wystarczy zwyk³y miernik lub próbówka na kablu z koñcówk± krokodylkow±.
Co robimy?? Za co siê zabraæ?
A wiêc idziemy do baga¿nika odkrêcamy 3 ¶rubeczki za¶lepki (pokrywy jak kto woli) pompy i mamy ca³± na wierzchu. S± dwie kostki(wtyczki)jedna zielona(ta nas nie interesuje) i czarna z dwoma przewodami zielono-czarny i fioletowo-czarny.
Fioletowo-czarny to przewód minusowy najlepiej sprawdziæ jeszcze mo¿na poprzez ci±g³o¶æ uk³adu miernikiem. Jedna wtyczka miernika Mo wtyczki pompy druga gdzie¶ do masy jak piknie jest OK. masa jest. (pos³u¿y³em siê do tego kablem od Car audio)


Do sprawdzenia plusa potrzebna by by³o druga osoba (¿ona, kochanka dziewczyna kolega jak kto woli ) Zapytacie po co?? Pszemonowi odwali³o ca³kiem!! Nie nie ? Druga osoba wsiada do auta i przekrêca kluczyk stacyjki a TY w tym czasie masz pod³±czony miernik do przewodu pompy plusowego do zielono-czarnego i do masy. Na chwilê dos³ownie na kilka sekund( 7-8) powinno siê pojawiæ napiêcie w granicach od 7-15V(napiêcie robocze)
Je¶li napiêcie siê pojawi no to ju¿ wiadomo co jest grane co¶ nie tak z pompa. A je¶li nie to szukamy dalej.
Kilka opcji co mo¿e j± ‘’boleæ’’:
- spalona na amen( ma³o paliwa chodzi na sucho nie ma smarowania)
-odpiêcie siê jednego z dwóch przewodów (plus minus) w pompie (ma³o prawdopodobne ale spotka³em siê z takim przypadkiem nic wiêcej mi do g³owy nie przychodzi.
Przepraszam nie mam foto rozebranej pompy 

Zosta³a nam jeszcze jedna opcja do przerobienia jak nie ma ¿adnego napiêcia na pompie paliwa. Jedna z tych najdro¿szych zaraz po kupnie nowej lub u¿ywanej pompy.
A mianowicie przeka¼nik podwójny zespolony(tak on siê fachowo nazywa mo¿e byæ tez centralka, modu³) Znajduje siê on zaraz ko³o bezpiecznika pompy na podszybiu. A dla czego on?? Po prostu steruje on i za³±cza pompê w³a¶nie na te kilka sekund aby dobi³a paliwa do listwy wtrysków, a po zapaleniu auta za³±cza siê i pracuje ca³y czas.
Zapytacie co go mo¿e boleæ?? A mo¿e tam s± styki platynki mog± siê przepaliæ i ‘’po ptokach’’ ( tak by³o w moim przypadku)
Jaka¶ porada?? Nic siê nie da zrobiæ albo nowy ASO pod 700z³ albo u¿ywka u którego¶ z forumowiczów lub jeszcze jedna opcja po numerach szukaæ na szrotach (npTipo)
1. bezpiecznik
2. przeka¼nik


Dziêkujê za uwagê jakie¶ sugestie pisaæ poprawiê edytujê my¶lê, ¿e ja¶niej siê nie da
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Copyright (c) 2009 Z pAmIÄ™TnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIoÅ‚kA | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.