Mini encyklopedia nacji

Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA

Mini encyklopedia nacji w Cossacks.

W grze do dyspozycji mamy ok. 20 nacji, kada ma wasne wiele budynkw i jednostek. Jest jednak duo cech wsplnych dla wielu pastw, dlatego mona podzeli je na 4 podstawowe grupy:

Nacje zachodnie: posiadaj wiele jednostek opancerzonych, niezbyt drogie magazyny (co jest wane w grach na dusze pt) Nale do nich m.in. : Anglia, Szwecja, Prusy, i wiele innych.
Nacje poudniowe: ich magazyny s znacznie drosze od zachodnich, poza tym niektre nacje maj udogodnienia w budowie floty (np. Portugalia ma uzbrojone w armaty stocznie) Nale do nich: Hiszpania, Portugalia, Wenecja itp. (pastwa znad Morza rdziemnego)
Odmiecy: Nacje diametralnie rnice si od innych niemal we wszystkim. Nie maj technologii 18 wieku. S nimi: Ukraina, Turcja, Algieria.
Fuzje: nacje, ktre cz w sobie elementy rnych grup. Mona do nich zaliczy Polsk, Rosj, ostatecznie Austri.

A teraz opiszemy poszczeglne nacje:

Anglia: nacja zachodnia, naley zwrci uwag na inny koszt stajni ni w pozostaych zachodnich krajach, posiada jedn specjaln jednostk: strzelcw szkockich [Highlander, silni strzelcy, nie mog walczy wrcz]

Algieria: teorytycznie najsabsza nacja, jedynym strzelcem jest tu Beduin na wielbdzie, bo ucznicy raczej wiele w walce nie zdziaaj (za to skutecznie pal budynki). Poza tym mamy pikiniera, piechura, i mameluka (konnica). I TO WSZYSTKO! Algieria nie korzysta z pancerza. Jeli chodzi o budowle, nie zuywamy raczej zota, ale kolejne koszary czy stajnie drastycznie droej. Magazyny take do tanich nie nale.

Austria:nacja zachodnia z du iloci jednostek. Muszkieterzy 17-wieczni typowo rdziemnomorscy, poza tym pikinierzy, tarczownicy, Chorwaci (17-wieczny odpowiednik husarza, tani i szybko si rekrutuje) <sprawdzi czy s pandurzy>

Bawaria: nacja zachodnia, charakterystyczn cech s potni muszkieterzy 18-wieczni, jednak dosy sabi w walce wrcz, stajnie s drogie.

Szwecja: nacja zachodnia, ma wasnych jedzcw oraz piknierw 18-wiecznych, poza tym brak znakw „szczeglnych”

Wgry: nacja zachodnia, wasna wersja husarii i jedzcw, ma do dyspozycji pandurw (odpowiednik highlandera), dostpna jedynie w wersji 1.35.

Szwajcaria: nacja zachodnia, zamiast husarii s konni pandurzy (bardzo podobni do huzarw) ponadto w barakach 17-wiecznych zamiast standardowych jednostek mamy halabardnika, miecznika i arkebuzera. Dostpna tylko w 1.35.

Prusy: kandydat na najsilniejsz nacj, huzarzy produkuj si szybciej ni w innych nacjach, ponadto potni muszkieterzy 18-wieczni (UWAGA!! BARDZO DRODZY!!). Do tego nie ma ogranicze cenowych w budowie stajni, co dokucza w innych nacjach z super-muszkieterami.

Dania: nacja zachodnia, ktr zna dobrze wikszo graczy, bo jest najczciej uywana na $$$ aop, bardzo popularnych zasadach u pocztkujcych. Ma najsilniejszych (i przy okazji kosztownych) muszkieterw 18-wiecznych (atak z dystansu 117 po wszystkich ulepszeniach). Poza tym drogie stajnie.

Hiszpania: typowa nacja poudniowa. Brak znakw szczeglnych ponadto.

Portugalia: nacja poudniowa, charakteryzujca si stoczniami wyposaonymi w armaty. Brak specjalnych jednostek.

Wenecja: typowa nacja poudniowa. Brak znakw szczeglnych.

Piemont: typowa nacja poudniowa, jedynym urozmaiceniem jest mnich zamiast ksidza, bardziej skuteczny w leczeniu jednostek.

Saksonia: nacja zachodnia majca dodatkow jednostk konn (kawalerzyci 17-wieczni). Muszkieterzy 18-wieczni przez czas rekrutacji s bezuyteczni i lepiej zastpi ich grenadierami, ktrzy w Saksonii s silniejsi od zwykych i szybciej si rekrutuj. Trzeba pamita o tym e grenadier tani jednostk nie jest.

Polska: silna nacja czca kultury zachodni i wschodni. Pikinierzy 17-wieczni s nieopancerzeni, za to szybciej si produkuj, muszkieter przypomina nieco rdziemnomorskiego. W koszarach 18-wiecznych nic nadzwyczajnego, za to w stajniach mamy dodatkowo bardzo szybko werbujcego si lisowczyka, oraz synnego polskiego husarza. Stworzony chyba jedynie dla celw historycznych, do tego historia jest zakamania, bo husarz z gry poza wygldem nie ma nic wsplnego z najpotniejsz konnic 17 wieku.

Rosja: ma bardzo tanie koszary 17-wieczne, w ktrych mona zwerbowa dziwnych strzelcw i wcznikw. W stajni dugo werbujcy si Vityaz i bardzo tania lekka konnica. Do tego tradycyjne koszary 18-wieczne.

Ukraina: najdziwniejsza, ale i bardzo mocna nacja. Bardzo tanie koszary, w ktrych mona zwerbowa tylko serdiuka (bardzo silny strzelec pieszy, nie walczcy wrcz). W stajni niemal wszystko jest silne: szybki kozak siczowy, bardzo szybko werbujcy si kozak rejestrowy i potny hetman, ktry ze wzgldu na cen raczej nie nadajcy si do wikszej rekrutacji. Ukraina nie ma technologii 18 wieku, w budowaniu korzystamy niemal wycznie z drewna.

Turcja: kolejna nacja bez 18 wieku. Baraki i stajnie identyczne jak w Algierii, do dyspozycji mamy pikiniera, piechura, janczara (muszkieter 17-wieczny z mocniejszym strzaem). W stajni Spahis i Tatar, bardzo szybko werbujcy si ucznik konny, moe pali budynki. W duych ilociach jest bardzo grony.

Francja: nacja zachodnia, cech szczegln s... niewielkie rozmiary budynkw, co, jakby nie patrze, uatwia gr. W 18 wieku dodatkowo mamy Saszerw (to samo co Highlander i Pandur), w stajni zamiast tradycyjnego dragona 18-wiecznego muszkieter krlewski, z ogromn si strzau i rwnie ogromnym czasem rekrutacji.

Holandia: nacja zachodnia, tani 17-wieczni muszkieterzy.

BY RADLOK
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Copyright (c) 2009 Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.