Jak zalozyc swoj klan?
Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA
Witam.Skoro to czytasz, to prawdopodobnie uznales, ze czas w koncu zagrac w jakiejs druzynie, jednak zadna dotychczas istniejaca Tobie nie pasuje. Jednym slowem lipa. Jednak od tego masz banke, by moc zorganizowac sobie mala druzyne, ktora bardziej bedzie odpowiadala Twoim zachciankom. Pisze tutaj, by dac Ci kilka rad, bys nie popelnil bledow swoich setek poprzednikow, ktorym wydawalo sie, ze sa na tyle przebiegli i inteligentni, ze zalozenie i utrzymanie swojego teamu to bulka z maslem. Nic bardziej mylnego. Dlatego ilosc polskich aktywnych klanow mozemy policzyc na palcu... jednej reki. ;)
Zacznijmy od samego projektu.
Musisz miec jakas koncepcje dzialania klanu. Czy ma on byc maly, duzy, profesjonalny, tylko for fun, moze nastawiony na gre jednych zasad itd. itd.
Jednak niezaleznie jaki bedzie profil druzyny, juz od samego poczatku prawdopodobnie beda potrzebne Ci chetne osoby do rozruchu, poniewaz do 1 osobowego klanu nikt nie bedzie chcial dolaczyc. To oczywiste. Jak masz jakis kumpli siedzacych sporo na kompie i necie zapros ich do wspolnego zajmowania sie teamem. Niekoniecznie musza grac w CSX. Dlaczego? A no dlatego, ze wystarczy, iz beda pisali na forum, a ty gral pod powiedzmy 2 nickami. Bedzie to sprawialo wrazenie, ze jest was wiecej i cos moze z tego byc. Taka mala sztuczka kiedy nie posiadasz znajomych "kozakow".
Gdzie szukac rekrutow?
Wczesniej pisalem o koncepcji dzialania druzyny. Wlasnie od tego zalezy gdzie powinienes szukac ludzi. Profesjonalny team z nastawieniem na sukcesy w ligach raczej bedzie czerpal swoje zasoby ludzkie z wersji "Back to War" (Powrot na Wojne 1.35), poniewaz to na niej wlasnie organizuje sie najwieksze i najpowazniejsze ligi. Ewentualnie mozesz poszperac na tzw. 1.30, czyli "Art of War" (Sztuka Wojny). Gra tam najwiecej polakow, jednak ich poziom gry pozostawia wiele do zyczenia. Wiekszosc z nich gra tylko dla rozrywki. Jezeli Twoj klan ma sie opierac glownie na zabawie, to gracze z 1.30 i 1.15 (Europejskie Boje) powinni z checia dolaczyc. Bedziecie sie swietnie bawic.
Powracajac do wizji profesjonalnej druzyny moge powiedziec, iz najskuteczniejsza droga do swiatowego poziomu jest wybranie sobie jednych zasad gry do trenowania przez caly klan. Ogloszenie wspolnych treningow o danej porze, powiedzmy kilka dni w tygodniu, ogladanie powtorek czolowych graczy na swiecie oraz sparingi ze starszymi klanami byc moze w ciagu niecalych 3-5 miesiecy istnienia teamu pozwola Wam na przejscie na miedzynarodowy poziom zaawansowania! Cossacks, to nie jest taka ciezka i trudna gra jakby sie to moglo wydawac. ;) Polecam start od 5000 10pt, lub $$$ def 10pt. Sa to dosyc latwe zasady, a wysoki poziom na nie moze i tak bedzie oznaczal taki sam respekt od przeciwnikow jakbyscie zaczeli od o niebo trudniejszych zasad typu 5000 30pt no rules, czy 1000-5000 0pt. No ale... kto co lubi.
Forum.
W koncu trzeba wybrac sobie odpowiednie miejsce do dyskusji. Na sam poczatek polecam darmowe serwisy typu cba.pl Dziajaja one w miare szybko, pozwalaja na dostep do Ftp-a. (co pozwala na zmiana skorki forum itp.), no i co najwazniejsze nic nie placisz za dzialania na takim forum. Osobiscie odradzam serwis fora.pl . Czeste awarie i wlamania, to nie jest to czego potrzebujesz. ;P
Nazwa klanu.
Najlepiej, aby kojarzyla sie kozakami, XVI-XVIII wiekiem i byla po polsku, lub lacinie. Najczestszy blad nowych druzyn jest taki, ze dubluja oni nazwy nieaktywnych juz klanow. Robia to prawdopodobnie przez pomylke, ale niestety czesto spotyka ich przez to wiele nieprzyjemnosci od weteranow gry. No bo jak mozna krasc komus nazwe? No wlasnie.
Dlatego polecam przyjrzenie sie podfolderowi clans w folderze naszej zainstalowanej gry Cossacks. Sa tam loga ponad 70% wszystkich klanow w historii Cossacks. Bedziesz wiedzial czego nie zdublowac.
To na tyle.