Infiltracja

Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA

Produkcja: USA, Wielka Brytania
Gatunek: Sensacyjny, Thriller
Data premiery: 2006-03-24 (Polska) , 2006-03-23 (¦wiat)
Czas trwania: 152 min.

OBSADA:

Re¿yseria: Martin Scorsese
Scenariusz: William Monahan
Zdjecia: Michael Ballhaus
Muzyka: Howard Shore

Leonardo DiCaprio: Billy Costigan
Matt Damon: Colin Sullivan
Jack Nicholson: Frank Costello
Martin Sheen: Queenan
Vera Farmiga: Madeline
Anthony Anderson: Brown
Mark Wahlberg: Dignam
Ray Winstone: Pan French
Alec Baldwin: Ellerby
Johnny Cicco: Narkoman
Todd Peterson: Detektyw
David Conley: £otr z Irlandii
Amanda Lynch: Carmen
Steve Flynn: Detektyw
Sallie Toussaint: Kobieta w operze

OPIS:

Je¶li kto¶ oczekuje po "Inflitracji" Martina Scorsese kolejnego wnikliwego portretu przestêpczego ¶wiatka, czeka go rozczarowanie. Od razu nale¿y zaznaczyæ, ¿e nie jest to kolejna wariacja na temat problemów poruszanych w znakomitych "Ch³opcach z ferajny" czy "Kasynie". Swoj± lu¼n± adaptacj± azjatyckiego przeboju "Infernal Affairs" wybitny re¿yser postanowi³ zadrwiæ z ekranowego wizerunku gangstera, który wcze¶niej sam z ogromnym powodzeniem wspó³tworzy³.

Fabu³a jest w ogólnym zarysie niemal dok³adn± kopi± pierwowzoru, wzbogacono j± jednak o dok³adniejszy rysunek bohaterów i nasycono detalami w³a¶ciwymi dla nowego miejsca akcji - Bostonu. Collin Sullivan (Matt Damon) dorasta³ w rozbitej rodzinie, wychowywa³a go babcia. Ch³opaka pod swoje skrzyd³a wzi±³ Frank Cotello (Jack Nicholson), trzês±cy ca³± nielegaln± dzia³alno¶ci± w dzielnicy. Frank wykorzystuje nieposkromion± ambicjê Collina, który jako doros³y mê¿czyzna koñczy szko³ê policyjn± i zostaje wtyk± gangstera w policji. Odbieraj±c pierwszy przydzia³ mija siê w drzwiach Billym Costiganem (Leonardo DiCaprio), równie¿ ¶wie¿o upieczonym absolwentem szko³y policyjnej.

Costigan nie mia³ ³atwego ¿ycia. Ma³¿eñstwo rodziców rozpad³o siê i Billy wci±¿ rozdarty by³ miêdzy ciê¿ko pracuj±cym ojcem, a op³ywaj±c± w luksusy matk± i jej ¿yj±c± z ciemnych sprawek rodzin±. Costigan po ¶mierci rodziców chce zerwaæ z przesz³o¶ci± i wstêpuje do policji. Traktowany nieufnie przez zwierzchników, dostaje propozycjê nie do odrzucenia. Ma przenikn±æ do przestêpczych struktur i przyczyniæ siê do ujêcia Franka Costello. Rozpoczyna siê niebezpieczna, podwójna gra.

Choæ Sullivan wprowadza siê do eleganckiego mieszkania a jego ¿ycie jest coraz bardziej odleg³e od mrocznych zau³ków i zadymionych barów, pozostaje w gruncie rzeczy w okowach przesz³o¶ci. Tymczasem Costigan, chc±c zerwaæ z przesz³o¶ci±, musi niejako rzuciæ siê w jej objêcia. Bardzo zrêcznie wygrano te dwa równoleg³e w±tki. Umiejêtne przeplatanie ich ze sob± sprawia, ¿e niejako miêdzy scenami pojawia siê ironiczny komentarz.

Ironia i dystans króluj± zreszt± niemal przez ca³y czas za spraw± fenomenalnego Jacka Nicholsona. Grany przez niego Frank Costello to kapitalne po³±czenie groteskowego diab³a z "Czarownick z Eastwick" z autentycznym sadyst±-paranoikiem. Re¿yser wspólnie ze znakomitym aktorem przydali tej postaci onirycznej aury. Ja¶nieje ona chocia¿by w fantastycznej scenie, w której Costello "spotyka siê z anio³ami".

"Inflitracja" stanowi zatem ¶wietne, prze¶miewcze pendant do poprzednich dokonañ Scorsese. Dialogi roj± siê od ciêtych ripost i smakowitych kwestii bêd±cych marzeniem ka¿dego aktora. Re¿yser wyra¼nie doskonale siê bawi, umiejêtnie ¿ongluj±c stereotypami na temat "policjantów i z³odziei". Nawet nieco przeszar¿owane zakoñczenie mo¿na twórcom wybaczyæ, wpisuje siê bowiem doskonale w przyjêt± przez nich konwencjê.

INFO:

Film jest w formacie mp4; rozmiar: 130 mb w 2 czê¶ciach; napisy PL dodane; od siebie dodam, ¿e Infiltracja zdoby³a w tym roku 4 oskary, m.in. za najlepszy film.

Kod:

cz. 1
http://www.filefactory.com/file/c3003a/

cz. 2
http://www.filefactory.com/file/1f9533/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Copyright (c) 2009 Z pAmIÄ™TnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIoÅ‚kA | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.