[CB] Shortshifter
Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA
Witam po d³ugiej nieobecno¶ci kolejny manual tym razem shortshifterek pad³ jako pacjent:)Wymontowa³em stary z auta, przy demonta¿u starego najpierw nale¿y zdj±æ zawleczkê która jest na tej o¶ce wychodz±cej ze skrzyni nastêpnie zdj±æ plastikowy ³±cznik dwóch krañców wybieraka osadzony na dwóch kulkach, ³±cznik posiada zatrzaski wiec najpierw trzeba je odbezpieczyæ a pó¼niej zdj±æ ³±cznik Po tym nale¿y wej¶æ pod auto i odkrêciæ ¶rubê o numerze 13 ³±cz±ca wybierak z o¶k± która biegnie do lewarka zmiany biegów. Potem nale¿y zdj±æ du¿a zawleczkê znajduj±c± siê na ¶rodku wybieraka (nale¿y podwa¿yæ z dwóch stron metalowe uszy) i zawleczka sama wyjdzie. Mamy ju¿ od³±czone po³±czenia wybieraka i mo¿emy go wysun±æ w która stronê bêdzie nam wygodnie.
Gdy mamy wyci±gniêt± czê¶æ nale¿y zaznaczyæ sobie miejsce które ma byæ wyciête, na zdjêciu poni¿ej widaæ ju¿ czê¶æ po wyciêciu i po spawaniu, zapomnia³em zrobiæ zdjêcie przed modyfikacj±.
Czerwon± kresk± zaznaczy³em miejsce w którym dokona³em modyfikacji, wyciête zosta³o 15mm metalu, zaznaczy³em aby po obydwu krawêdziach by³o równo i nie by³o problemów pó¼niej ze spawaniem.
Poni¿ej parê fotek shortshiftera przed monta¿em.
Poni¿ej znajduje siê ³±cznik który nie koniecznie nale¿y skróciæ, po prostu gdy z³o¿ymy wszystko bez modyfikacji tego ³±cznika i nie bêdzie problemów z wyregulowaniem wtedy nie ruszamy tego ³±cznika. Gdy bêd± problemy nale¿y w miejscu zaznaczonym na zdjêciu uci±æ na pocz±tku 5mm i po³±czyæ obydwa elementy, gdy to nie pomo¿e uci±æ 10mm (ja mam uciête 10mm), innym rozwi±zaniem jest kupno regulowanego ciêgna lecz nie wiem gdzie takie znale¼æ.
Poni¿ej parê fotek z za³o¿onym zestawem reperaturek do wybieraka.
Poni¿ej przebieg regulacji. Najlepiej poprosiæ kolegê o pomoc to pójdzie to g³adko i szybko:)...jedna osoba wchodzi pod auto i odkrêca ¶rubê 13 tak aby polu¼niæ ³±cznik którym przytwierdzony jest wybierak do o¶ki id±cej do lewarka. Wrzucamy wcze¶niej luz i odkrêcamy ¶rubê, zdejmujemy mieszek i przygl±damy siê temu bia³emu plastikowi. Kreska zielona to pozycja w której ma znale¼æ siê kreska czerwona. Musi ca³y czas byæ wrzucony luz ! my poruszamy elementem który poluzowa³ siê poprzez odkrêcenie ¶ruby 13. Regulujemy tak aby lewarek spoczywa³ w pozycji zielonej kreski oraz by³ wrzucony luz. Wtedy skrêcamy ¶rubê 13 i sprawdzamy jak chodz± biegi. Je¶li nie wchodz± które¶ biegi regulujemy a¿ do skutku ale ca³± zasadê regulacji ju¿ znacie, nie bójcie siê to nic trudnego.
Przy wrzucaniu 3 oraz 5 mia³em ma³e problemy poniewa¿ d¼wigienka obiera³a o ¶rubê widoczna na zdjêciu (te spi³owanie to moja robota , a nie d¼wigienki )) postanowi³em ¿e przerobie trochê d¼wigienkê bo w ¿aden sposób jej to nie zaszkodzi, Foto poni¿ej, zaznaczy³em miejsce obróbki.
Tutaj jeszcze jedno foto z innego ujêcia pokazuj±ce w którym miejscu zosta³ zebrany materia³.
Po wszelakich zabiegach jakie powy¿ej opisa³em mo¿na siê cieszyæ wykonanym shortshifterem, na razie na sucho bo jeszcze silnik nie z³o¿ony ale dzia³a wszystko jak powinno. Ewentualnie gdy podczas jazdy bêd± problemy to poprawie i od razu opiszê poprawki.
Poni¿ej filmik obrazuj±cy jak chodzi teraz lewarek zmiany biegów...hmm nie pamiêtam w sumie jak to by³o wcze¶niej ale na pewno co¶ siê skróci³o
http://www.youtube.com/watch?v=85RbeqpEobQ
Je¶li bêd± pytania proszê pisaæ