[C++] Gra w statki - obiektowo

Z pAmIęTnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIołkA

Witam, napisa³em w C++ grê w statki obiektowo.
1 gracz, komputer ustawia losowo statki a my strzelamy.

Plansza: 16x16, rozmieszczanie statków: losowe (w du¿ej czê¶ci uda³o mi siê unikn±æ krzy¿owania i stykania statków), chocia¿ warunki na krzy¿owanie i stykanie nie sa jeszcze idealne, sporadycznie programowi zdarza siê stykaæ statki...

Statki: 2 czteromasztowce i 2 trójmasztowce, wiêcej nie da³em ze wzglêdu na rozbudowane warunki dot. nie krzy¿owania siê statków ka¿dego z ka¿dym...

Osobna klasa na maszty (ka¿dy maszt wie, jakiego jest typu), plansze, 4-masztowce i 3-masztowce

Gra dzia³a pod Windowsem i Linuxem (wystarczy zmieniæ jedna zmienna boolowsk± - ta pod "using namespace...")

Opcja testowania (widac statki) i gry (nie widaæ statków) - równie¿ zmiana jednej zmiennej na pocz±tku kodu.

Graficzna sygnalizacja trafienia (zmiana znaku masztu na "o") oraz zatopienia statku (zmiana znaków w obrêbie statku na "\" )

Zabezpieczenie przed wprowadzeniem z³ych wspó³rzêdnych.

Program po ka¿dym ruchu od¶wie¿a plansze i wypisuje ilo¶æ p³ywaj±cych statków.

Warunek koñca programu: wszystkie statki zestrzelone lub u¿ytkownik wci¶nie "0".

Po zatopieniu wszystkich statków program wy¶wietla liczbê wykonanych ruchów (strza³ 2 razy w to samo pole traktowany jest jako 2 ruchy itd).

Numerowanie linii w pionie i poziomie.
Szansa na trafny strza³: ok. 5,5% (obsadzenie planszy: 14/256 pol)
Szcz±tkowy polimorfizm.

Kod: http://wklej.org/id/217640/
Binarka: http://www.sendspace.pl/f...91867a9452c7f1b (skompilowane pod k±tem Windowsa, na Linuxie wy¶wietlanie mo¿e siê rozje¿d¿aæ - trzeba by przekompilowaæ ze zmian± zmiennej w 27 linii kodu).

Czekam na opinie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Copyright (c) 2009 Z pAmIÄ™TnIkA nIeGrZeCzNeGo AnIoÅ‚kA | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.